قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

کاخ نیاوران تهران

کاخ نیاوران در باغ نیاوران منطقه شمیرانات تهران واقع شده است. این کاخ در شمال شرقی باغ نیاوران (با مساحت 11 هکتار) قرار دارد و از آخرین اقامتگاه‌های پادشاهی در ایران به شمار می‌رود.

پس از انقلاب در سال 1360 نگهداری از کاخ و مجموعه نیاوران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شد و به مرور زمان کاربری کاخ‌های این مجموعه به موزه تغییر کرد.

فضای باغ نیاوران را کاخ اختصاصی نیاوران، کاخ صاحب‌قرانیه و موزه حوض‌خانه، کوشک احمد شاهی، موزه جهان‌نما، کتابخانه اختصاصی، موزه خودروهای اختصاصی و باغ کتیبه‌ها تشکیل می‌دهند.

کاخ نیاوران با حدود 9000 متر مربع مساحت,در دو و نیم طبقه ساخته شده و سقف آلومینیومی متحرک دارد. (سقف کاخ  در بعضی از روزها برای مشاهده بازدیدکنندگان باز می‌شود.)

طراحی معماری بنای کاخ نیاوران توسط محسن فروغی، استاد معماری و رئیس وقت دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران انجام شده است. گچبری کاخ نیاوران را استاد عبداللهی و آینه‌کاری‌ها را استاد علی اصغر انجام داده‌اند. در نمای کاخ نیاوران کاشی‌کاری‌هایی به چشم می‌خورند که اثر دست ابراهیم کاظم پور است.

داخل کاخ نیاوران هنوز تمام وسایل قدیمی وجود دارند و مبلمان، پرده‌ها، وسایل تزئینی و آثار ارزشمند هنرمندان ایرانی و خارجی که در زمان محمد رضا شاه پهلوی در این ساختمان وجود داشتند، در کاخ باقی مانده‌اند.

کاخ نیاوران تهران در تاریخ 6 خرداد 1377 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

ساعات بازدید از کاخ نیاوران در بهار و تابستان از ساعت 9 تا 19 و در پاییز و زمستان از 8 تا 17 می باشد.

تهران،میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

02122282012

 

فیلم معرفی کاخ نیاوران تهران

آدرس کاخ نیاوران تهران

گالری عکس کاخ نیاوران تهران