کلیسای سورت گاراپت در سال 1336، در دوران پهلوی بنا شد و بزرگ‌ترین تالار اجتماعات ارمنی‌های مقیم آبادان محسوب می‌شد. در روزهای دفاع مقدس همچون مساجد شهر، کلیسای گاراپت یکی از سنگرهای دفاع رزمندگان به شمار می‌آمد. این کلیسا در زمان جنگ ایران و عراق 40 درصد آسیب دید. بعد از پایان جنگ تحمیلی، بازسازی کلیسا از سال 1375 شروع شد و در سال 1378 پایان یافت.

ورودی کلیسا دارای چهار در دو لنگه قهوه‌ای رنگ چوبی است که بر هر لنگه آن نقش صلیبی برجسته حک شده است. کلیسا دو گنبد مخروطی شکل آلومینیومی دارد که یکی از گنبدها بر ساختمان اصلی کلیسا واقع شده و دیگری در قسمت انتهایی آن قرار دارد.

مجاورت این کلیسا با مسجد امام موسی بن جعفر (ع) جلوه‌ای از احترام متقابل پیروان الهی را به تصویر کشیده است.

کلیسای گاراپت در 9 اردبیهشت 1382 با شماره ثبت 8352 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت ملی رسیده است.

موزه آبادان با 630 اثر تاریخی از دوره باستان که اکثر آنها مربوط به اکتشافات باستانی و تاریخی شوش و چغازنبیل است یکی از موزه های تاریخی ایران به شما می رود.

پل کابلی امام رضا با 225 متر طول، 26 متر ارتفاع و 17 متر عرض در یکی از ورودی‌های اصلی شهر آبادان  قرار دارد.

رودخانه بهمنشیر با 90 کیلومتر درازا,عرض 600 متر و عمق حدود 4 متر یکی از شاخه‌های رود کارون در استان خوزستان است و به خلیج فارس می ریزد.

روستای شلحه امام حسن عسگری در 5 کیلومتری آبادان(جاده خسرو آباد) یکی از بکر ترین جاذبه‌های گردشکری طبیعی آبادان است.

مقام خضر نبی، بقعه‌ای با گنبدی سفید و سبز است که در 7 کیلومتری شرق آبادان در میان رودخانه بهمنشیر و اروند در کنار روستای طره الحضر جای گرفته است. این آرامگاه که در سال 920 هجری قمری بنا شده، به قدمگاه حضرت خضر نبی یا مقام خضر نبی معروف است.

فیلم معرفی مناطق گردشگری آبادان

آدرس مناطق گردشگری آبادان

گالری عکس مناطق گردشگری آبادان