قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

مسجد سید اصفهان

مسجد سید از مشهورترین مساجد اصفهان به ‌شمار می‌رود و از آثار به‌جای مانده از دوران قاجار است. بنای مسجد در سده 13 هجری و زمان محمد شاه قاجار، توسط محمدباقر شفتی با مساحت 8075 متر مربع ساخته شده است.

مسجد سید اصفهان | تاریخچه + تصاویر + اطلاعات بازدید + معرفی مسجد

مسجد شامل چهار در اصلی، دو چهل‌ستون، دو شبستان بزرگ، یک گنبد، سه ایوان و بیش از 45 حجره می‌شود، اما فاقد مناره است و درون شبستان‌های آن را نیز کاشی کاری نکرده‌اند.

مسجد سید اصفهان عکس و فیلم، نقشه و آدرس، نظرات | سلطان سفر

صحن مسجد در میان خود حوض آب دارد و در اطراف آن حجره های 2 طبقه و ایوان ها قرار گرفته اند. این ایوان ها همگی با کاشی کاری خشتی قاجار تزیین شده اند و برای پوشش ازاره ها از سنگ استفاده شده است. این صحن در ضلع جنوبی خود ایوان اصلی قرار دارد. در سمتی از پشت ایوان اصلی گنبد خانه و در سمت دیگر شبستان ستون دار ساخته شده است. پوشش کاشی کاری در سمت داخلی و خارجی ایوان نماد ترکیب زیبای نقش های مختلف و کتیبه های خطی می باشد. برج ساعت کاشی کاری شده نیز در بالا ایوان جنوبی قرار گرفته است.

مسجد سید - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

مسجد سید اصفهان کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

 یکی از قسمت های شاخص این مسجد محل تدریس آیت الله شفتی می باشد و با نام چهل ستون مسجد شناخته می شود. این بخش 9 ستون چوبی و در و پنجره های ارسی دارد و در ساخت آن از کاخ چهلستون الهام گرفته شده است.

بخش دیگری از این مسجد به آرامگاهی با رواق و گنبد اختصاص دارد. آینه کاری، نقاشی، کتیبه، کاشی کاری، گچ بری و مقرنس کاری های سقف تزیینات مختلف این آرامگاه را تشکیل می دهند.

وجود طرح ها و نقش های اسلیمی، گل و بوته، کتیبه هایی به خط استادان مشهور در این مسجد آن را به شاهکار معماری دوره قاجار تبدیل کرده است.

اصفهان_خیابان مسجد سید

فیلم معرفی مسجد سید اصفهان

آدرس مسجد سید اصفهان

گالری عکس مسجد سید اصفهان