قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

روستای وردیج و واریش تهران

روستای وردیج از مناطق ییلاقی است که در شمال غرب تهران قرار دارد.

در روستای وردیج و اطراف آن، باغ‌های سرسبز، رودخانه خروشان، کوه‌های بلند و دره‌های عمیق وجود دارند. بیشتر باغ‌های این روستا را باغ‌های گردو، سیب، خرمالو، توت و شاتوت تشکیل می‌دهند.

روستای واریش در انتهای مسیر آسفالته جاده وردیج واریش قرار دارد.روستای واریش در ارتفاع بالاتری نسبت به روستای وردیج قرار گرفته و آب و هوای سردتری دارد.

محیط روستای واریش بسیار سرسبزتر از روستای وردیج است و در سراسر آن باغ‌های میوه مانند آلو، گیلاس، زردآلو، توت و شاتوت به چشم می‌خورند. 

فاصله روستای واریش از روستای وردیج 4 کیلومتر است.

رشته‌کوه و قله‌ای به ارتفاع 3375 متر, در منطقه البرز مرکزی و در شمال غرب تهران از ارتفاعات بخش کن وجود دارد که رودی از دامنه شرقی این کوه سرچشمه می‌گیرد و در مسیر خود، آبشار سنگان را می‌سازد و در نهایت به رود کن می‌ریزد. این رشته‌کوه میان جاده سولقان و جاده چالوس قرار دارد و از شمال به شهرستانک، از غرب به روستای خور و جاده چالوس، از شرق به دهکده سنگان و جاده سولقان و از جنوب به منطقه واریش و وردآورد می‌رسد.

بلندترین قله این رشته‌کوه پهنه سار(پهنه حصار,پشته بند,گندم چال)است. 

چشمه شاهی نام قله دیگری است که در این منطقه قرار دارد.دشت پهنه حصار در بین قله‌های پهنه‌ حصار و چشمه شاهی قرار گرفته است.

روستای واریش از مبداهای صعود به ارتفاعات پهنه‌ حصار است که از آنجا صعود به قله اصلی با ارتفاع 3400 متر، حدود 4 تا 5 ساعت طول می‌کشد.

گردنه ارواح سنگی در مسیر دسترسی به روستای وردیج،قرار دارد.

 تهران، بخش کن و سولقان، روستای وردیج

فیلم معرفی روستای وردیج و واریش تهران

آدرس روستای وردیج و واریش تهران

گالری عکس روستای وردیج و واریش تهران