قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

برج میلاد تهران

مجموعه برج میلاد تهران در مساحتی در حدود 75 هکتار روی تپه‌ای در منطقه کوی نصر تهران واقع شده است. برج میلاد از شمال به بزرگراه همت، از جنوب به بزرگراه حکیم، از شرق به بزرگراه چمران و از غرب به بزرگراه شیخ فضل الله می‌رسد.

برج میلاد تهران با ارتفاع 435 متر، ششمین برج بلند مخابراتی جهان و سومین برج بلند خاورمیانه به شمار می‌رود.

برج میلاد در زمینه ارتباطات، کاربری گسترده‌ای در تسهیل ارتباط بی‌سیم در سطح شهر تهران، بهینه سازی و گسترش پوشش فرکانس‌های رادیویی وتلویزیونی و ایجاد زیر ساخت مطلوب برای تلویزیون‌های دیجیتال دارد. همچنین در حوزه گردشگری و هواشناسی خدمات مختلفی ارائه می کند.

برج میلاد در حدود 150 هزار تن وزن دارد. در ساخت این برج مخابراتی از 17 هزار متر مربع شیشه استفاده کرده‌اند. ساختمان برج میلاد شامل قسمت‌های ساختمان پایین برج، بدنه اصلی برج و قسمت مدور بالای برج می‌شود.

ساختمان پایین برج شامل یک لابی و 6 طبقه تجاری می‌شود و در دو طبقه زیرین این ساختمان، بخش‌های مختلف تاسیسات مجموعه قرار گرفته‌اند,در طبقه همکف نیز قسمت پذیرش بازدیدکنندگان قرار دارد. مراکز خرید، رستوران‌ها، کافه تریا و نمایشگاه, بخش‌های مختلف این ساختمان را تشکیل می‌دهند.

ساختمان بالای برج میلاد را با نام رأس برج می‌شناسند که این ساختمان 12 طبقه و 12 هزار متر مربع مساحت دارد. دو طبقه اول مخصوص تاسیسات و پناهگاه است. از طبقه سوم به بعد بخش‌های مختلف تفریحی، رستوران‌ها و موزه‌های برج میلاد قرار گرفته‌اند. طبقه‌های هشتم و نهم این ساختمان نیز محل قرار گرفتن تجهیزات مخابراتی است و در طبقه یازدهم، بخش دیگری ازتاسیسات برج میلاد قرار گرفته است.

ارتفاع بالاترین طبقه برج به 312 متر و آخرین سقف آن به 315 متر می‌رسد. باقی ارتفاع برج میلاد دکل مخابراتی آن به ارتفاع 120 متر است. مجموع طبقات ساختمان برج میلاد در ساختمان پای برج و ساختمان بالای برج، 18 طبقه است.برج میلاد 1693 پله دارد.

سکوی دید بسته, موزه سکه, موزه هدایا و دست نوشت های شهرداری تهران, موزه مشاهیر,سکوی دید باز برج میلاد,گنبد آسمان,بانجی جامپینگ,پرواز در آسمان,تاب,سکوی پیاده روی,باکس شیشه ای,باشگاه اسکواش,رستوران های برج,سالن کنسرت,اسکای پارک جی مکس برج میلاد و شهربازی و بولینگ استارلند از بخش های دیدنی و تفریحات برج میلاد هستند.

تهران، میان بزرگراه‌ حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج

0218585

 

 

 

فیلم معرفی برج میلاد تهران

آدرس برج میلاد تهران

گالری عکس برج میلاد تهران