پارک وکیل آباد با 70 هکتار مساحت ,در شمال غرب شهر مشهد ,در منطقه 9 شهرداری و در اطراف یک رودخانه فصلی قرار دارد.

پارک وکیل آباد به‌دلیل آب و هوای این باغ و نزدیکی آن به طرقبه، منطقه‌ای ییلاقی به شمار می‌آید. در میان درختان سر به‌ فلک‌ کشیده کاج، سرو، تبریزی، زبان گنجشک، افرا، ارغوان، باران طلایی ,چنار و درختان میوه توت، شاه‌توت، گردو و زیتون، انواع پرندگان مینا، طوطی، شانه به سر، جغد، انواع بلبل و … زندگی می‌کنند.

یکی از بخش‌های پارک وکیل آباد، عمارتی در نزدیکی استخر قدیمی و مرکز وکیل آباد است که در گذشته ساختمان ییلاقی و تابستان‌نشین مرحوم ملک بود. این عمارت در ابتدا به‌عنوان مهمان‌خانه و سپس به‌عنوان موزه به فعالیت خود ادامه داد.

باغ وحش وکیل آباد,به عنوان بزرگترین و مشهورترین باغ وحش مشهد در کنار مجموعه‌ پارک وکیل آباد واقع شده است.

در این باغ وحش 40000 متر مربعی که وسیع‌ترین باغ وحش کشور به‌حساب می‌آید,انواع حیوانات از 125 گونه جانوری نگهداری می‌شود که شامل 61 گونه از پستانداران، 49 گونه از پرندگان، 10 گونه از آبزیان و 5 گونه از خزندگان و… است. تعداد این جانوران درمجموع به 812 عدد می‌رسد.

از جمله این حیوانات می‌توان به شیر، ببر بنگال، ببر اندونزی، خرس، خوک، تمساح، شامپانزه، آهو، گراز، مار، لاما، گوزن، سیاهگوش، قوچ، میش آئوراد، پلنگ آفریقا و… اشاره کرد.

محیط فضاسازی شده، کف‌سازی، خیابان‌کشی، وجود مسیر پیاده‌روی، فضای سبز، استخرها و پلکان متعدد در کنار غرفه‌های کوچک برای اسکان، سرویس بهداشتی، وسایل بازی برای کودکان، رستوران، بوفه‌، آلاچیق، زمین‌های ورزشی، فروشگاه، میزهای تنیس، فوتبال‌دستی، لوازم ورزشی، آب‌خوری، پارکینگ، نگهبانی، باربیکیو، موزه، نمازخانه، نیمکت و سکو از جمله امکانات رفاهی پارک وکیل آباد هستند.

جنوب غربی مشهد، انتهای بلوار وکیل‌آباد

باغ وحش وکیل آباد:05135014433

فیلم معرفی پارک و باغ وحش وکیل آباد مشهد

آدرس پارک و باغ وحش وکیل آباد مشهد

گالری عکس پارک و باغ وحش وکیل آباد مشهد