منطقه تفریحی و گردشگری چالیدره در 30 کیلومتری غرب شهر مشهد در میان دو کوه قرار دارد.

این مجموعه در دره چالیدره ,در غرب شهر طرقبه (2 کیلومتری) واقع شده است. مساحت مجموعه چالیدره 160 هکتار و ارتفاع آن از سطح دریا 1433 متر است.

ماهی‌های مختلفی به‌خاطر جریان رودخانه در دریاچه چالیدره زندگی می‌کنند؛ به همین دلیل ماهیگیری از محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشگران در این مجموعه است. امکانات ماهیگیری در مجموعه فراهم شده و شما می‌توانید در طول روز یا شب، تجهیزات لازم را اجاره کنید.

غواصی در دریاچه چالیدره برای شما امکانپذیر است و برای غواصی در آن, به زمان زیادی برای آموزش نیاز ندارید.

در دریاچه چالیدره گزینه‌های مختلفی برای قایق سواری در دسترس هستند که در میان آن‌ها می‌توان به قایق پارویی، قایق پدالی قو، قایق پدالی فولکسی، قایق پدالی خانوادگی، قایق پدالی کابین‌دار، قایق پدالی دوچرخه‌ای، قایق پدالی دوناتی موتوردار، قایق موتوری، قایق وی‌آی‌پی آبادیس و قایق کودکان اشاره کرد.

لنج سواری از دیگر فعالیت‌های محبوب آبی در دریاچه چالیدره است.

اسکی روی آب، شاتل و بنانا از دیگر تفریحات آبی مجموعه گردشگری چالیدره هستند.

فونیکولار یا ترن کوهستان یکی از امکانات مجموعه گردشگری چالیدره است؛ قطاری کابلی که شما را از سربالایی بالا می‌برد و به دریاچه چالیدره می‌رساند.

تله‌سیژ مجموعه گردشگری چالیدره از بهترین تله سیژهای کشور است.

تله کابین چالیدره به طول 270 متر یکی دیگر از تفریحات این منطقه است.

ماساژ ماهی یکی دیگر از امکانات مجموعه گردشگری چالیدره است. در این مرکز خدمات قابل تایید از نظر بهداشت و پزشک به مشتریان ارائه می‌شود,خدماتی که از مهم‌ترین فواید آن می‌توان به برطرف کردن بافت‌های مرده پوست و بالا بردن قدرت تمرکز و آرامش اشاره کرد.

بانجی جامپینگ یا پرش از ارتفاع, زیپ لاین,سافاری,کارتینگ,باگی سواری,موتور ATV,زورب بال(توپ حبابی),کشتی شناور با لنگری در آّب, عکاس خانه سنتی, پارکینگ مجموعه تفریحی چالیدره در پایین کوه (با هزینه‌ای اندک)، تونل وحشت، دوچرخه سواری، پل معلق، ورزش راپل (پایین آمدن از ارتفاع با طناب)، زمین بازی کودکان، سوئیت‌های اقامتی، مسجد، آلاچیق و شهربازی از دیگر تفریحات سد چالیدره هستند.

فیلم معرفی منطقه تفریحی و گردشگری چالیدره مشهد

آدرس منطقه تفریحی و گردشگری چالیدره مشهد

گالری عکس منطقه تفریحی و گردشگری چالیدره مشهد