قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

مناطق گردشگری فریدن

اقامتگاه بومگردی پلاسجان فریدن با قدمت بیش از 70 سال، در سال 1396 به بهره برداری رسید. این اقامتگاه شامل دو خانه روستایی می باشد، که این دو خانه در فاصله ای حدود 50 متر از یک دیگر قرار گرفته اند و مجموعا دارای 7 اتاق می باشد. اقامتگاه پلاسجان در روستای موغان واقع است و فاصله آن تا مرکز شهر فریدن، حدود 42 کیلومتر می باشد.

پلاسجان - اقامتگاه بومگردی پلاسجان، روستای موغان،شهرستان فریدن، اصفهان - بانی‌بوم

به دلیل حفظ معماری سنتی اتاق های اقامتگاه  فاقد تخت، تلویزیون و یخچال هستند و یخچال به صورت عمومی در آشپزخانه هر دو خانه وجود دارد .اتاق های اقامتگاه پلاسجان به دلیل شرایط آب و هوایی فاقد سیستم سرمایشی می باشد.

اقامتگاه بومگردی پلاسجان فریدن | خواندنی ها

غرغن روستایی از توابع بخش مرکزی فریدن در استان اصفهان  است که در فاصله 16 کیلومتری از مرکز شهرستان فریدن واقع شده است.

اصفهان|از کلیسای دست نشان تا طبیعت بکر روستای غرغن فریدن+ عکس- اخبار استانها تسنیم | Tasnim

غرغن از نظر ساختار روستایی معماری ویژه و منحصر به فردی دارد. روستا از چندین قلعه تشکیل شده است که نحوه چینش قلعه‌ها و همچنین ساخت طویله‌های احشام، دیوار ها، آشپزخانه‌ها و کاهدان‌‌ها، ارتباط زیر زمینی قلعه‌ها، چاه‌ها و همچنین جوی‌های آب قابل توجه است.

کلیسای سنت نشان یکی از آثار تاریخی روستای غرغن است که در 22 آبان 1386 با شمارهٔ ثبت 19862 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.این کلیسای زیبا و تاریخی مربوط به اواخر دوره قاجار است و بر اساس کتیبه‌های چوبی به جای مانده در سال 1903 میلادی ساخته شده است.

از کلیسای سنت نشان تا طبیعت بکر روستای غرغن فریدن - آلیک آنلاین

کلیسای حضرت گئورگ در شهرستان فریدن، 15 کیلومتری شهر داران واقع شده و قدمت آن مربوط به دوره قاجار است .کلیسا به علت وجود سنگ‌های مقدس در آن از اهمیت خاصی برخوردار است. ساختمان کلیسا پلانی مستطیل شکل و دارای سه گنبد کوچک قوسی شکل است. گنبدها و سقف کلیسا بر روی قوس‌هایی قرار گرفته‌اند که بر روی سه جفت ستون پهن متصل به دیوارهای داخلی تکیه دارند. این اثر در تاریخ 22 آبان 1386 با شماره ثبت 19857 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کلیسای گئورگ مقدس اصفهان - سایت گردشگری ایران

دره بید بالا فریدن ، از تفرجگاه های استان اصفهان در شهرستان فریدن است. این ناحیه مراتع نزدیک به روستای دره بید است.

روستای دره بید کجاست؟ ☀ جاذبه ها

طبیعت بکر و وجود چشمه ‌های پرآب، این دشت زیبا را به نقطه ‌ای بی ‌نظیر در استان اصفهان بدل کرده‌ است. دشت لاله های واژگون دره بید ، یکی از مناطق گردشگری فریدن است. این منطقه دارای مساحتی معادل 530 هکتار است که 100  هکتار آن پوشیده از لاله های  واژگون است.

دیدنی های روستای دره بید اصفهان ، دشت لاله های واژگون

در این منطقه امکاناتی مانند سکوهایی برای نشستن، سکوهای کباب پزی، سرویس بهداشتی و تعدادی آلاچیق ایجاد شده است.

روستای دره بید

در مسیر رودخانه قم رود ، در فاصله 48 کیلومتری غرب از مرکز شهرستان بوئین میاندشت پل تاریخی معروف به پل نوغان وجود دارد, در امتداد رودخانه به سمت شمال آبشار زیبایی با ارتفاع بیش از 10 متر وجود دارد که نام خود را از پل تاریخی شهر گرفته است.

پل تاریخی و آبشار نوغان

جاری شدن آبشار نوغان بویین میاندشت | خبرگزاری صدا و سیما

(رودخانه قم رود یا انار بار از ارتفاعات زاگرس و سراب روستای آغچه سرچشمه می گیرد)

رودخانه قم رود

روستای آغچه در بخش بوئین و میاندشت از شهرستان فریدن با جمعیت 1300 نفری از گرجی زبانان با دارا بودن چشمه های پر آب معروف به سراب آغچه مراتع غنی و سرسبز ، چشمه های جوشان و رودخانه خروشان یکی از روستاهای زیبای استان اصفهان است.

روستای آغچه

با روستای زیبا و ساحلی گرجی‌نشین آغچه آشنا شویم - ایمنا

روستای آغچه

روستای آغچه ، از مناطق گردشگری بوئین میاندشت | خبرگزاری صدا و سیما

سد و سراب آغچه

افوس شهر چشمه ساران در شهرستان فريدن واقع شده است.

افوس - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

این شهر در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا در دامنه کوه قوسی شکل به همين نام واقع شده ,وجود چشمه های فراوان که مهمترین آنها چشمه بزرگ قبله (سراب سرچشمه) است، مزارع زيبا، مراتع سرسبز، دره های ژرف و چشم اندازهای دلنواز زيبایی اين شهر را چندین برابر کرده است.

افوس | Afus | ایلیا گشت

سرچشمه افوس اصفهان | گشتوک

پیست اسکی افوس در کنار سرچشمه افوس قرار دارد.

پیست اسکی افوس اصفهان جمعه رسما بازگشایی می‌شود - ایسنا

روستای دره حوض در 40 کیلومتری غرب بوئین میاندشت واقع شده و هسته اولیه آن بیش از هزار سال قدمت دارد.تفرجگاه دره حوض در فاصله حدودا 25 کیلومتری غرب شهرستان با رودخانه و درختان زیبا و کوه های سر به فلک کشیده مکانی بکر و زیبا را به وجود آورده است.

بیشه زارهای دره حوض میزبان گردشگران در فصل بهار | خبرگزاری صدا و سیما

دره حوض

دره حوض

فیلم معرفی مناطق گردشگری فریدن

آدرس مناطق گردشگری فریدن

گالری عکس مناطق گردشگری فریدن