آتشکده الزین طارم از آثار تاریخی دوره ساسانیان بنایی چهارطاقی است که در شهر طارم استان زنجان واقع شده است.

آتشکده گیلان کشه در بخش جنوبی روستای گیلان کشه و بر روی بلندی‌های مشرف بر رودخانه گیلان کشه واقع است.

آتشکده پیرچم با پلان چهارطاقی و ابعاد 4 در 4 در 100 متری جنوب روستای پیرچم بر روی یک تپه بزرگ و مشرف بر رودخانه قزل اوزن، قرار دارد.

قلعه تشویر در شهرستان طارم ,ضلع شمال غربی روستای تشویر و در ارتفاعات کله‎‌قندی واقع شده است.قلعه تشویر بین دو قلعه معروف سیران و سانسز شهرستان طارم قرار گرفته و طراحی آن به شکلی است که تنها راه ورود به آن ضلع شمالی است.

غار خرمنه سر در فاصله 110 کیلومتری شهر زنجان و 22 کیلومتری شهر آب‌بر (مرکز شهرستان طارم) ,در کوه خرمنه سر در سمت شمالی روستای شاه‌نشین واقع شده است .غار در ارتفاع 1600 متری از سطح دریا قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید از بستر رودخانه‌ای که از کوه‌های شمالی شانیش سرچشمه می‌گیرد گذشت.

در این غار چاه‌های بسیار و دره‌های خطرناک عمیقی وجود دارد بنابراین برای بازدید از آن حتما باید از وسایل غارنوردی و کوه‌ نوردی بهره گرفت.

روستای کوهستانی شیت از توابع بخش چورزق شهرستان طارم در استان زنجان است.

چشمه سارها، قلعه شیت، رودخانه چهار فصل، غار سیدباغی، ییلاق دولا و ییلاق نراب، امامزاده سید محمد ماهوری شیت بخشی از جاذبه‌های گردشگری روستا محسوب می شوند.

آبشار هشترخان با 30 متر ارتفاع در نزدیکی روستای لار شهرستان طارم واقع شده است.

آبشار هشتر خان از تلاقی هشت چشمه جوشان به وجود آمده و کوه های بلند,دره های عمیق,رودخانه خروشان,جنگل درختان فندق  اطراف آن این منطقه را به مکانی زیبا و بکر تبدیل کرده است.

 

فیلم معرفی مناطق گردشگری طارم

آدرس مناطق گردشگری طارم

گالری عکس مناطق گردشگری طارم