آبشارشیرلان (شیران) با 12 متر ارتفاع ,در حاشیه شمال شرقی روستای شیران کندی در ارتفاع 2200 متری از سطح دریا واقع شده است.

اوکوز داغی با ارتفاع بیش از 2588 متر در بخش مرکزی هریس و در دامنه جنوب شرقی کوه قوشاداغ، در انتهای روستاهای خانقاه واقع شده است.

کوه اوکوز داغی علاوه بر دارا بودن جاذبه طبیعی کم نظیر، دارای آب معدنی بسیار سبک با سختی 60 است که حاوی موادی برای درمان بیماریهای کلیوی است.

در این کوه علاوه بر گیاهان دارویی انواع قارچ خوراکی نیز یافت می شود.

کوه دیگری به نام کوه ریواس در نزدیکی اوکوز داغی قرار دارد, همه ساله در اواخر اردیبهشت افراد زیادی برای چیدن ریواس به این کوه می‌آیند.

منطقه نمونه گردشگری ساپلاق در 3 کیلومتری هریس، در دامنه کوه ساپلاق واقع شده و دارای امکاناتی نظیر نمازخانه، سرویسهای بهداشتی ,اقامتگاه و  آلاچیق می باشد.

قلعه حووض لی یکی از بزرگترین و گسترده‌ ترین قلعه‌ های تاریخی آذربایجان شرقی,با وسعت بیش از 15 هکتار است و از بخش‌ های مسکونی، گورستان، برج‌ های دیده‌ بانی و ارگ تشکیل شده که در زیر خاک مدفون شده اند.

منطقه گردشگری شوش قوم ( آغ قوم ) با مساحت حدود 2 کیلومترمربع,پدیده‌ طبیعی و نادری است که به گفته اهالی منطقه، با وزش بادهای غالب در گذر زمان به ‌وجود آمده است.این منطقه زیبا مانند کویری کوچک در دل منطقه زیبا و خوش آب و هوای روستای مقصودلوی بخش مرکزی هریس واقع شده که علاوه بر جاذبه‌ گردشگری و تفریحی، برای درمان مفاصل و عضلات نیز کاربرد دارد. در کنار این منطقه گردشگری، چشمه‌ های خنک با آب گوارا جریان دارد.

بقعه شیخ اسحق هریسی مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان هریس، دهستان خانمرود، روستای خانقاه واقع شده است.

این مکان در 1 آذر 1378 با شماره ثبت 2511 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

فیلم معرفی مناطق گردشگری شهرستان هریس

آدرس مناطق گردشگری شهرستان هریس

گالری عکس مناطق گردشگری شهرستان هریس