پل خشتی لنگرود, بر روی رودخانه لنگرود در مسیر راه قدیمی لاهیجان به لنگرود و در مرکز شهر ساخته شده است.

پل را شخصی به نام حاجی آقا پرد و به دستور حاجی آقا بزرگ منجم‌باشی، در زمان سلطنت فتحعلی شاه، ساخته است. در گویش گیلکی لنگرودی، به آن خَشته‌پٌل و خَشته‌پورد می‌گویند.

آبشار ماهی مشو یکی از مناطق دیدنی اتاقور است، که به دلیل عدم عبور ماهی به سمت بالای آبشار به ماهی مشو معروف است. ارتفاع این آبشار حدود 10 متر است و حوضچه آن 2 متر عمق دارد.

پارک جنگلی خرما در نزدیکی روستای خرما از توابع شهرستان لنگرود قرار دارد. این منطقه مملو از درخت‌های توسکا‌، لرک و انجیل است.

نام جنگل از دو واژه خر و مه با معنای آفتاب و مهتاب گرفته شده است. البته برخی بر این باور هستند که جنگل بر اساس اسم خواهر بابک خرم‌الدین، خرما نامگذاری شده است.

تالاب چاف با وسعت حدود 800 هکتار,در حاشیه شهرستان چاف و 13 کیلومتری شمال شرقی شهر لنگرود، در ارتفاع منفی 25 متری از سطح دریا قرار دارد. تالاب چاف از جهت شمال به روستا تازه آباد چاف، از جهت شرق به دریای خزر و از غرب و جنوب به روستا چاف منتهی می‌شود.

منطقه بلوردکان منطقه‌ای بکر در بخش اطاقور لنگرود است. این روستا در 12 کیلومتری جنوب غربی شهر املش واقع شده است.

منطقه ییلاقی لیلاکوه در جنوب غرب لنگرود واقع شده و به خاطر وجود قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراهای متعدد در مسیر و کوهپایه‌ها، امروزه تبدیل به قطب قلیان‌سرای استان گیلان شده است.

روستای آبچالکی در شهر لنگرود واقع شده است. روستای کوهستانی آبچالکی به این دلیل که تمامی شهر لنگرود و ساحل دریای کاسپین از بلندای آن قابل رویت است، به بام لنگرود معروف شده است.

روستای آبچالکی (بام لنگرود) ، گیلان - مجله گردشگری هم اقلیم

دیوشل، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان لنگرود است. بهترین جاذبه گردشگری روستای دیوشل کوه عطاکوه است. این کوه از آبشارهای منحصر به فردی تشکیل شده‌ و بخش اعظم آن را باغ‌های چای و درخت‌های میوه تشکیل داده‌اند.

قله عطا کوه با ارتفاع حدود 700 متر از سطح دریا به لنگرود و لاهیجان مشرف است. بر روی قله عطاکوه دکل‌های مخابراتی رادیو، تلویزیون و مخابرات قرار دارد که به همین علت اهالی منطقه به این قله، دکل می‌گویند.

گالشکلام، منطقه‌ای از توابع شهر ساحلی و توریستی چاف و چمخاله است که این شهر خود از توابع شهرستان لنگرود است. گالشکلام در سواحل دریای خزر با واسطه یک مرداب و در محل تلاقی دو رود پر آب و سیلابی در پاییز و زمستان به نام شلمانرود که از کوه‌های منطقه عمومی املش و لنگرود سرچشمه می‌گیرد از دریا فاصله دارد.

روستای لیسه‌رود از روستاهای شهرستان لنگرود است. لیسه‌رود یکی از زیباترین روستاهای کشور, دارای مزارع برنج و باغ‌های چای و درختان پرتغال، نارنج، نارنگی و … است.

روستای پرشکوه از توابع شهرستان لنگرود, در دامنه کوه قراردارد.

معنی پرشکوه به معنی پره کوه یا دامنه کوه است.

سلوش، روستایی از توابع بخش کومله در شهرستان لنگرود است. پيشينيان به دليل اين كه سه رودخانه به نام لش اين روستا را احاطه كرده بودند به آن نام سه لش را دادند كه بعد از مدت‌ها به سلوش تغيير کرد.

سیاه منسه،روستایی از توابع بخش اتاقور شهرستان لنگرود است. اطراف این روستا را چشم‌اندازهای زیبایی از جنگل‌های کوهپایه‌ای تشکیل داده ,وجود رودخانه‌ی  شلمان‌رود با منظره‌های زیبای شالیزارهای برنج و باغ‌های چای و مرکبات زیبایی خاصی به این منطقه داده است.

بام کومله، با فاصله کمی از شهر لنگرود و شهر کومله قرار دارد. از بالای تپه می‌توان بر شهر های کولمه، لنگرود،شلمان و چخمانه دید کامل داشت.

تالاب کیاکلایه یکی از غنی‌ترین تالاب‌های استان گیلان است که گونه‌های حیاتی آن تنوع بسیاری دارد. این تالاب در گذشته وسعت زیادی داشت اما به علت تبدیل شدن به جایگاه دفن زباله این روزها کمتر از 100 هکتار مساحت دارد.

رودخانه‌ی شلمان رود از کوه‌های البرز ناتشکوه سرچشمه گرفته و با گذر از مناطق کوهستانی و جلگه‌ای، از جمله شلمان، سرانجام به دریای خزر می‌ریزد.

خانه منجم‌ باشی  متعلق به خاندان منجم باشی,از آثار دوره قاجاریه, در فشکالی محله و مجاور بازار لنگرود سبزه میدان قرار گرفته است.

خانه منجم‌ باشی در تاریخ 25 اسفند 1379 با شماره ثبت 3370 ثبت آثار ملی شد.

فیلم معرفی مناطق گردشگری شهرستان لنگرود

آدرس مناطق گردشگری شهرستان لنگرود

گالری عکس مناطق گردشگری شهرستان لنگرود