پل فرهاد آباد با 80 متر طول و 8 دهانه , در 45 کیلومتری شمال غرب قروه، در روستای فرهاد آباد قرار دارد.

این اثر در تاریخ 25 اسفند 1378، با شماره ثبت 2647 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

چشمه‌ آب معدنی باباگرگر (چشمه دنگز) در روستای باباگرگر، حدود 18 کیلومتری شمال شرقی شهرستان قروه قرار دارد. آب این چشمه به رنگ سرخ و گاهی لیمویی به نظر می‌رسد و برای امراض سودایی، پوستی، سوء هاضمه و دیگر بیماری‌های گوارشی و همچنین راشیتیسم و تورم موثر است. در ترکیب آب چشمه گوگرد نیز وجود دارد و احتمالا از دهانه یک آتشفشان خاموش بیرون می‌آید.

علاوه بر این چشمه، در کنار روستای باباگرگر آرامگاه یکی از امامزادگان به نام سید جلال، مشهور به باباگرگر وجود دارد که گفته می‌شود از نوادگان امام باقر (ع) است. در پایین این بنا سوراخی به قطر 10 سانتی‌متر وجود دارد که بادی با سرعت زیاد و بوی تند گوگرد از آن خارج می‌شود. زائران بسیاری سکه‌ای در آن می‌اندازند، سپس جلوی سوراخ را با دست می‌گیرند و بعد رها می‌کنند. آن‌ها معتقد هستند که اگر پس از رها کردن دستشان شی به بیرون پرتاب شود، نیاز آن شخص برآورده می‌شود.

سراب قروه (سراب کوثر) دریاچه‌ای طبیعی در 1 کیلومتری جنوب شهر قروه، در استان کردستان است. آب خنک این دریاچه توسط 12 چشمه که از سطح آب قابل رویت نیستند، تامین می‌شود.

در میان دریاچه، جزیره‌ای وجود دارد که در شب به‌زیبایی نورپردازی می‌شود و با استفاده از پلی آهنی می‌توان به آن دسترسی داشت.

منطقه حفاظت شده بدر و پریشان با 43 هکتار مساحت، در مرز استان‌های کرمانشاه و کردستان و در فاصله 12 کیلومتری جنوب شهر قروه قرار دارد. این منطقه کوهستانی شامل کوه‌های صخره‌ای، دره‌های کم‌عمق، تپه ماهورها و ارتفاعات به هم پیوسته می‌شود و ارتفاع آن از 2000 تا 3298 متر تغییر می‌کند. از چشمه‌های زیاد منطقه می‌توان به چشمه شاه‌پسند، چشمه‌های شمالی کوه بدر، چشمه کبود و چشمه پناهگاه اشاره کرد. با داشتن پوشش گیاهی مناسب، این محدوده زیستگاه گونه‌هایی مانند کل و بز روباه، گرگ، شغال، گراز، لاک‌پشت، مار، مارمولک، شاهین، عقاب و سارگپه  است.

آبشار قلوز (آبشار سنگین آباد) در روستای سنگین آباد، در فاصله 8 کیلومتری قروه قرار دارد. قلوز در زبان محلی به معنی صعب‌العبور و دیواره سنگی است.

(مسیر پایانی آبشار از روستا سنگلاخی است و طی آن با ماشین حدود 10 دقیقه و به‌صورت پیاده 40 دقیقه زمان می‌برد.

فیلم معرفی مناطق گردشگری شهرستان قروه

آدرس مناطق گردشگری شهرستان قروه

گالری عکس مناطق گردشگری شهرستان قروه