جاده سیاهکل دیلمان مسیری 50 کیلومتری است که از شالیزارهای سرسبز برنج شروع می‌شود، از جنگل های انبوه می‌گذرد و در انتها از ییلاق‌های سرسبز سر در می‌آورد.

داخل جنگل چشمه‌ها و آبشارهای زیبایی در کنار پوشش درختانی مانند ممرز، افرا، انجیلی، لرگ وجود دارد.

آبشار لونک در 22 کیلومتری جنوب سیاهکل قرار دارد. با دو آبشار، این مجموعه 20 متر عرض و 6 متر ارتفاع دارد و در نهایت به رودخانه شیم می‌ریزد.

تی تی کاروانسرا با قدمتی که به دوران صفویه بازمی‌گردد، در 15 کیلومتری جاده سیاهکل به دیلمان قرار دارد. این کاروانسرا توسط تی تی خانم، عمه یکی از شاهان صفوی بنا شد و از آن به‌ عنوان اقامتگاه افرادی که از سیاهکل و دیلمان به سمت طالقان در حرکت بودند، استفاده می‌شد.

در منطقه کوهستانی غازی گوابر و همچنین خورتاب چندین چشمه آب طبیعی وجود دارد که به عنوان یکی از مکان های دیدنی سیاهکل به شمار می‌روند.

بیشتر افراد محلی و کشاورزان روستا از آب چشمه استفاده می‌کنند.

قلعه کوتول شاه مربوط به دوره تیموریان,در شهرستان سیاهکل، بخش مرکزی، روستای موشا واقع شده است.

چشمه لاریخانی در نقطه پایانی جنگل لاریخانی و در یال کوه منتهی به دیلمان قرار دارد.

آبشار فصلی بابا ولی با ارتفاع 20 متر در روستای بابا ولی و در حدود 5 کیلومتری جاده دیلمان به آسیابر، در ساحل رودخانه پاکرود واقع شده است.

چشمه گرماخانی درکنار آرامگاه امامزاده سید نجف الدین در منطقه میان محله روستای چوشل که به امامزاده گرماخانی معروف است قرار دارد.

مردم چوشل این چشمه را مقدس و آب آن را شفابخش می‌دانند و به همین دلیل از آب آن به عنوان تبرک برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند.

منطقه شكار ممنوع ديلمان و درفك در ‌10 كيلومتری جنوب شهرستان سياهكل قرار گرفته و از سال ‌1374 به صورت شكار ممنوع مديريت شده است.

خانه سرهنگ عضدی با قدمتی که به اواخر دوران قاجار می رسد, در شهرستان سیاهکل واقع شده است.این بنا در دو طبقه و زیربنای 212 مترمربع و با 13 اتاق به صورت قرینه ساخته شده و معماری آن متناسب با سبک معماری سنتی گیلان است.

فیلم معرفی مناطق گردشگری شهرستان سیاهکل

آدرس مناطق گردشگری شهرستان سیاهکل

گالری عکس مناطق گردشگری شهرستان سیاهکل