قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

مناطق گردشگری خور و بیابانک

دهکده‌ نمکی پتاس در 40 کیلومتری خورو بیابانک واقع شده است و بیشتر بخش‌های آن از جمله سوئیت‌ها، میز و صندلی‌ها و حتی کافی‌شاپ‌ دهکده، از بلورهای سفید و درخشان نمک تشکیل شده‌اند. البته اصلی‌ترین جاذبه‌ این دهکده، آبشار نمک پتاس با ارتفاع 25 متر است که اولین آبشار نمکی جهان محسوب می‌شود.

آبشار نمکی پتاس ، اطلاعات کامل و راه های دسترسی

دریاچه نمک خور؛ بزرگ‌ترین دریاچه فصلی نمک ایران مجله اینترنتی پامپا - دریاچه نمک خور؛ بزرگ‌ترین دریاچه فصلی نمک ایران

سوئیت‌های نمکی، رود نمک و حوضچه‌های شن, آلاچیق های ساخته شده از نی, استخرهای تبخیری، امکانات ورزشی, رستوران و کافی شاپ، پیست موتورسواری، آفرود و رصدخانه از دیگر جاذبه‌های این دهکده به شمار می‌روند.

آبشار نمکی پتاس _اولین آبشار نمکی جهان - ایرانگردی و جهانگردی سفرهای پیشاهنگ آناهیتا

آبشار نمک خور یا دهکده نمکی پتاس کجا است و چه دیدنی‌هایی دارد - دانچی

این مجموعه دو مزرعه‌ و یک بوستان را نیز در خود جای است:

مزرعه‌ کمال‌آباد: از بافت سنتی یک روستای کویری برخوردار است و شامل خانه‌های سنتی خشتی، مزارع کشاورزی، نیزار، نخلستان و قنات می‌شود.

مرزعه‌ تشتاپ: این مزرعه که از بخش‌های مختلفی مثل انبار، حوض و پایاب، باغ میوه و نخلستان تشکیل شده، به‌منظور آشنایی گردشگران با صنایع‌دستی و آثار هنری ایجاد شده است.

بوستان پتاس: این بوستان در واقع فضای سبزی به مساحت 15000 متر است که در بالای تپه‌ خاکی دست‌سازی به ارتفاع 15 متر قرار دارد.

کویر مصر در نزدیکی روستایی به همین نام در 55 کیلومتری خور، در میانه راه دامغان به نائین و اصفهان واقع شده است.

کویر مصر کجاست | راهنمای سفر + عکس، دیدنی ها و مسیر دسترسی - کجارو

این کویر زیبا، توسط رشته کوه‌هایی از طرف غرب، جنوب غرب و جنوب شرق محاصره شده است که بخشی از سلسله جبال کوه‌های فلات مرکزی ایران به حساب می‌آید.

شتر سواری,موتورهای چهارچرخ,سافاری, سند بوردینگ (شن سواری) از تفریحات کویر مصر است.

کویر مصر خور و بیابانک: همه آنچه قبل از رفتن باید بدانید | لست سکند

کویر مصر خور و بیابانک: همه آنچه قبل از رفتن باید بدانید | لست سکند

گونه‌های متنوع حیوانات مانند گربه، روباه شنی، مار جعفری، خرگوش، کارال، انواع جانوران کانگورویی و دو پا، پرندگان شکاری مانند شاهین و نیز حیوانات خزنده مثل مار، رطیل و عقرب از جمله حیوانات کویر مصر هستند.

دریاچه نمک سلکنون در شمال شرقی روستای مصر قرار دارد و آب آن از پساب‌ کشاورزی تامین می‌شود. در سال 1355 سیلی در منطقه مصر اتفاق می‌افتد که به دنبال آن دریاچه بزرگی در این نقطه به وجود می‌آید و به همین دلیل به آن سیل کنون می‌گفتند هر چند به مرور زمان به سلکنون تغییر یافت.

دریاچه نمک خور کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

دریاچه نمک خور بزرگ‌ترین دریاچه نمک فصلی ایران و یکی از بزرگ‌ترین منابع استخراج پتاس در جهان است که 2000 کیلومتر وسعت دارد.

دریاچه نمک خور کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

قلعه تاریخی انوشیروان در شهر جندق شهرستان خور واقع شده و قدمت آن به دوران ایلخانی و ساسانی بر می گردد.

اقامتگاه های بوم گردی روستای هد : عکس ها، رزرو آنلاین، بهترین قیمت

قلعه انوشيروان يکی از بزرگ ترين قلعه‌ های تاريخی ایران به شمار مي ‌رود و از يک چهار ديواری که در هر گوشه آن برجی قرار گرفته تشکيل شده است. اين قلعه تاريخی دارای دروازه‌ ای است که خود دو برج به ارتفاع 22 متر دارد و به سمت شرق باز مي ‌شود. مساحت قلعه 1/5 هکتار است و دارای خانه‌ های بسيار زيبا و قديمی است که در گذشته مردم جندق در آن ساکن بودند واخیرا به اقامتگاه تبدیل شده است.با عبور از قلعه می توانید  از خانه های قلعه، مسجد، حسینیه، حمام و همچنین خانه ی شاعر معروف یغما جندقی دیدن کنید.

قلعه جندق خور و بیابانک: همه آنچه قبل از رفتن باید بدانید | لست سکند

قلعه بیاضه در 53 کیلومتری خور و بیابانک روستای بیاضه واقع شده است. اطراف این بنا خندق‌های عمیقی به طول 7 تا 13 متر به کار رفته که از ارگ در برابر دشمنان محافظت می‌کردند. این قلعه تاریخی به دوران ساسانیان باز می‌گردد و برای سال‌ها کارکرد دفاعی و مسکونی داشته است.

ارگ بياضه کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

روستای گرمه در شرق استان اصفهان از توابع خور و بیابانک و در کویر مرکزی ایران قرار دارد. گرمه، قدمت چندین هزار ساله دارد، چشمه آب معدنی آن هزاران سال است که از دل کوه می جوشد،در اطراف گرمه بیابان‌ها و مزارعی وجود دارد که در هر گوشه از آن دسته‌های شتر به راهپیمایی مشغول هستند.

گرمه (خور و بیابانک) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

گرمه، روستائی شگفت انگیز در قلب کویر اصفهان + تصاویر- اخبار استانها تسنیم | Tasnim

گرمه از معدود روستاهای خور و بیابانک است که زمستان چندان سردی ندارد، به همین علت دارای نخلستان‌های زیادی است و خرمای بسیار خوبی دارد. نکته‌ی جالب و عجیب این است که درختان خرما در اینجا در کنار درختان زردآلو بار می‌دهند.

روستای گرمه - سایت گردشگری ایران

قلعه، قبرستان کشته‌ها، امامزادگان و استودان گبرها از جمله آثار تاریخی و دیدنی روستای گرمه محسوب می‌شوند. بخصوص قلعه ساسانی که در مرکز روستا قرار دارد، یکی از دیدنی‌ترین بناهای تاریخی روستای گرمه است. قدمت قلعه و مسجد آن به هزاران سال پیش برمی‌گردد و دو امامزاده آن بسیار دیدنی است.

منطقه شکار ممنوع کلاته شهرستان خورو بیابانک زیستگاه انواع گونه های گیاهی و جانوری  مانند گربه وحشی، کاراکال و جبیر است. این  منطقه یک هزار و 368 هکتار وسعت دارد  که 20 درصد آن را کوهستان و تپه ماهوری، 52 درصد دشت، 22 درصد تاغزار و تپه ماسه ای و شش درصد آن را  اراضی سیلابی تشکیل می دهد.

منطقه شکار ممنوع کلاته - سایت گردشگری ایران

منطقه شکار ممنوع کلاته خور و بیابانک

فیلم معرفی مناطق گردشگری خور و بیابانک

آدرس مناطق گردشگری خور و بیابانک

گالری عکس مناطق گردشگری خور و بیابانک