پل شهید جهان آرا (پل دوم خرمشهر)، راه ارتباطی،میان رود کارون و رود بهمن شیر است.

مسجد جامع خرمشهر با مساحت 1209 مترمربع. بیش از 120 سال قدمت دارد. در طول جنگ تحمیلی 40 درصد مسجد تخریب شد به‌ گونه‌ای که دو گلدسته آن کاملا نابود شدند و گنبد بزرگ آن نیز بر اثر توپ دشمن آسیب دید.

طرح توسعه و سفت‌کاری مسجد جامع خرمشهر در سال 1394 کلید خورد و اکنون مسجد دارای نمایی آجری است و حدود 1000 مترمربع کاشی آیات خشتی و 770 مترمربع کاشی‌کاری معرق دارد. دارای دو گلدسته با ارتفاع 28 متر از کف زمین و 2 گنبد بزرگ و کوچک است. گنبد بزرگ و گلدسته‌ها با کاشی معرق تزیین شده‌اند.

مسجد جامع در سال 1390 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

قصر فیلیه توسط شیخ خزعل حاکم خوزستان در سال 1917 در زمینی به مساحت 788 مترمربع در کنار نهر فیلیه محمره ساخته شد. این بنا یکی از ساختمان های باشکوه دوران خود و تفریحگاه مردم خرمشهر در گذشته بوده است.

اروندرود با 190 کیلومتر درازا یکی از رودهای پهناور جنوب غربی ایران در استان خوزستان است. این رودخانه پس از پیوستن به رود های دجله و فرات و کارون در نهایت به خلیج فارس می‌ریزد. اروند رود مرز بین دو کشور ایران و عراق محسوب می‌شود و عرضی بین 500 تا 1000 متر دارد و عمق آن بین 9 تا 15 متر متغیر است که عمق آن در عمیق‌ترین قسمت به 25 متر می‌رسد. اروند رود با جهتی شمال به جنوب در جریان است و به دلیل جزر و مدهای فراوان و جریان های آرام و متلاطم رودخانه‌ای وحشی نامیده می‌شود. نام اروند که معنای بزرگ می‌دهد در اواخر دوران پهلوی به این رود عظیم اطلاق شد و جالب است بدانید اروند رود در دوران ساسانی پس از شکستن سدها و از به هم پیوستن دو رود دجله و فرات بوجود آمد.

جزیره مینو (صلبوخ) با مساحت 24 کیلومتر مربع بین دو شهر خرمشهر و آبادان و در 10 کیلومتری خرمشهر واقع شده است.دو شاخه اروند رود جزیره مینو را در میان خود گرفته اند. این جزیره مقصد مناسبی برای پرندگاه مهاجر در فصل زمستان به شمار می‌آید. جاری بودن 5 نهر در جزیره مینو شرایط مناسبی برای کشاورزی و دامداری فراهم کرده است. اینجا از معدود نقاطی است که آبیاری در آن به وسیله جزر و مد انجام می‌گیرد. برای ارتباط جزیره با آبادان و خرمشهر پلی فلزی را در سال 1349 احداث کرده‌اند.

مضیف حاج عبدالله در جزیره مینو واقع شده است. این مضیف در باغی به مساحت 15000 متر مربع قرار گرفته و شامل دو باب مضیف گروهی و جمعی، دو باب مضیف خانوادگی، پنج باب مضیف کوچک و یک چایخانه سنتی می‌شود.

تالاب ناصری (تالاب نیشکر) با وسعت 29700 هکتار و 2 متر عمق ,یکی از مقاصد گردشگری خرمشهر است. این تالاب در سال 1378 و به‌ دلیل تخلیه زه آب‌های کشاورزی شکل گرفته است.

تالاب ناصری به دلیل نزدیکی به تالاب شادگان پذیرای تعداد بیشماری از پرندگان آبزی و کنار ابزی مانند تنجه، گیلار، فیلوش ، سرسبز و … می باشد.

در تالاب ناصری، علاوه بر قایق‌ سواری و مشاهده مناظر پیرامون، می توانید به ماهیگیری نیز بپردازید.

کانال عضدی با 4600 متر طول و 200 متر عرض در زمان  عضدالدوله دیلمی و در سال‌های 324 تا 372 هجری قمری، برای ارتباط رودخانه کارون و اروندرود و کوتاه کردن مسیر اهواز بصره احداث شد.

کشتی زمان جنگ اروند صغیر یکی از آثار تاریخی خرمشهر است. در اطراف این محوطه تاریخی امکانات رفاهی و تفریحی برای گردشگران فراهم شده است.

اسکله قایقرانی خرمشهر اسکله ای زیبا در بلوار ساحلی بایندر رودخانه کارون در خرمشهر است که در منطقه کوتشیخ واقع شده است.

موزه جنگ (مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس) خرمشهر، ساختمان سابق شرکت نفت خرمشهر است. این ساختمان در اواخر مهر 1359 به اشغال دشمن درآمد که پس از آزادسازی خرمشهر به محلی برای برپایی موزه جنگ تبدیل شد.

موزه جنگ:خرمشهر_خیابان امام خمینی

فیلم معرفی مناطق گردشگری خرمشهر

آدرس مناطق گردشگری خرمشهر

گالری عکس مناطق گردشگری خرمشهر