سد خاکی شویر در سال 1378 در 13 کیلومتری شمال غربی شهرستان خرمدره, 5 کیلومتری جنوب غربی روستای شویر بر روی دریاچه شویر احداث شد.

حمام یان یان با وسعت 210 متر مربع متعلق به اواخر دوره قاجار,در مرکز شهر خرمدره واقع شده است.

شهرستان خرمدره به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و بسیار مطبوع و طبیعت با صفا از مهمترین مناطق گردشگری استان زنجان و ایران به شمار می‌ رود. از جاذبه ‌های بکر و دیدنی این شهرستان می‌ توان به باغ‌ های وسیع میوه به ویژه محمود آباد، جاده بین مزارع داسداران، کوچه باغ ‌های قدیمی، جنگل‌ های شاه باغی، ارتفاعات همجوار الوند، پلاس و ویستان، دریاچه کوچک سدهای خلیفه لو و شویر و غار بهمن حجت کاشانی به عنوان جاذبه ‌های طبیعی و تاریخی اشاره کرد.

جاده داسداران خرمدره، از جاده های زیبای ایران است. این جاده به‌ قدری سرسبز و اعجاب ‌برانگیز است که آنرا با سرسبزی مناطق شمال مقایسه می کنند.

(حدود 200 تا 300 سال قبل، مردم این شهر برای کشاورزی به این منطقه می ‌آمدند و در دست خود داس داشتند و برای درو گندم ‌های بسیار فراوان خود راهی این منطقه می ‌شدند لذا این کار آنها باعث شد این جاده به جاده داسداران شهرت پیدا کند.)

آبشار آرانا در 27 کیلومتری شمال شهر خرم‌دره و بین دو روستای مغول‌آباد و آرانا واقع شده است.

(دسترسی به این آبشار کاملا راحت است.)

تپه باستانی خالصه از معدود محوطه‌ های باستانی متعلق به دوره نوسنگی و مس است، که می تواند هویت پیشینه ی تاریخ معماری فلات مرکزی و شمال غربی ایران رادر معرض نمایش بگذارد.دست افزارهای انسانی که در پیشرفت تمدن بشری نقش مهمی داشته اند از عمده یافته های موجود در این تپه می باشند که اغلب از نوع آشوری هستند.

روستای انجلین، یکی از روستاهای بکر و زیبای  شهرستان خرمدره در استان زنجان است ، این روستا در دهستان الوند واقع شده است.

فیلم معرفی مناطق گردشگری خرمدره

آدرس مناطق گردشگری خرمدره

گالری عکس مناطق گردشگری خرمدره