روستای مال آقا در حدود 6 کیلومتری شهر قلعه تل ,32 کیلومتری باغملک در شرق استان خوزستان واقع شده است.مال آقا روستایی محصور شده در میان کوه های بلند و رودخانه، باغات و درختان سرسبز و زیبا با هوایی بسیار مطبوع و فوق‌ العاده سرد است. این منطقه‌ کوهستانی در سلسله کوه های زاگرس واقع شده و رودخانه ‌ای مواج و سرد از آن می ‌گذرد.

از جاذبه های طبیعی منطقه  می توان به آبشار شیوند,درختان سربه فلک کشیده,گیاهان محلی در حاشیه رودخانه,سازه کهن آبیاری که در گویش محلی به آن بیاره و در اصطلاح علمی فلوم گفته می شود و برای انتقال آب از محل هایی که گسستگی در مسیر وجود داشته باشد استفاده می شود و در بهار و تابستان پوشیده از گل پرسیاوش است, دشت سوسن در نزدیکی روستا اشاره کرد.

از آثار تاریخی نیز می توان کتیبه های سنگ نوشته به جا مانده از دوران کهن ملقب به بَرد گَپ (سنگ بزرگ) ,آثار باقیمانده از خانه های ساخته شده در دل کوه, قلعه تل، کول فرح و…را نام برد.

تنگ کُرد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان باغ‌ملک در استان خوزستان است. این روستا سکونتگاه طایفه کرد حسین خانی می‌باشد که قرن‌ها پیش از مناطق کردنشین به این سرزمین مهاجرت نمودند. وجه تسمیه این منطقه هم به دلیل وجود اقوام کردتبار ساکن در آن می‌باشد. آبشارهای تنگ کرد بسیار زیبا هستند.

فیلم معرفی مناطق گردشگری باغملک

آدرس مناطق گردشگری باغملک

گالری عکس مناطق گردشگری باغملک