دژ سرقلا (بقعه امیر سیف) در جاده‌ روستای جااردو به اخرجاده و منکره قرار دارد. این عمارت در دامنه‌ کوه سیه و در بین قبرستانی قدیمی ساخته شده است که قدمت آن به قرون ششم و هفتم هجری قمری بازمی‌گردد.

روستای کوهستانی منگره، در فاصله 40 کیلومتری شمال اندیمشک,در منطقه بخش الوار گرمسیری واقع شده است. این روستا از شمال و غرب به کوه چوونی و دورق, از مشرق به کوه باریک آب و از جنوب به کوه چناره محدود می شود.

روستا دارای مناظر زیبایی از باغات انار, درختان بلوط,انگور,انجیر,چنار و …است که در زیر درختانش چشمه های بزرگی جاری است.

سد کرخه با تاجی به طول 3030 متر و ارتفاع 127 متر بزرگ‌ترین سد خاکی ایران و خاورمیانه است. این سد بر روی رودخانه کرخه در 22 کیلومتری شمال غربی شهرستان اندیمشک در استان خوزستان ساخته شده‌ است.

سد کرخه از لحاظ حجم بدنه بزرگ‌ترین سد تاریخ ایران است و با حجم مخزنی 7 میلیارد و 300 میلیون مترمکعب، بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران را پدید آورده است.

منطقه قلعه مختار در 11 کیلومتری شرق شهرستان اندیمشک و در کنار رودخانه دز قرار دارد. این منطقه دارای ساحل زیبا برای قایق سواری، ماهیگیری و شنا است.

کوه تنگوان با ارتفاع حدود 600 متر و قدمتی 10 هزار ساله در شمال خوزستان و به فاصله کمی از اندیمشک قرار دارد. سد و نیروگاه دز در کنار این کوه قرار گرفته است. کوه تنگوان دارای اهمیت زیست محیطی است.

پل بالارود مربوط به دوره ساسانیان بر روی رودخانه بالا رود در 27 کیلومتری شمال شهرستان اندیمشک و در روستای بالارود از توابع بخش الوار گرمسیری قرار دارد.از ویژگی‌های پل, استفاده از سنگهای تراشیده ای است که به صورت آجر چیده شده و سبب استحکام پل شده اند.

این اثر  در تاریخ 23 شهریور 1382 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منطقه شکار ممنوع چهل پا با دره های عمیق,ارتفاعات بلند و مناظر اطراف سد و دریاچه دز در 15 کیلومتری اندیمشک واقع شده است.

شنا و اسکی روی آب دریاچه، کایت‌سواری و صخره‌نوردی از سرگرمی‌های این منطقه‌ است.

پل صیحه متعلق به دوره صفویان,با 12 دهانه,در فاصله 8 کیلومتری از مسیر اندیمشک به شوش قرار دارد. این سازه از پل ‌های آبرو است و تنها برای  آبیاری زمین‌ های کشاورزی استفاده می شود و اصطلاحا به آنها آباره گفته می شود.

چم سبز  (چم سوز)منطقه ای تفریحی در شرق اندیمشک استان خوزستان است. چم سبز از سد دز شروع و تا قلعه مختار در چم گلک امتداد دارد. دلیل نامگذاری آن را آب سبز جاری در آن می دانند.

موزه راه‌آهن اندیمشک به تاریخ و قدمت راه‌آهن در این منطقه می‌پردازد. در این موزه که فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده است، آثاری از روزهای ساخت راه‌آهن مانند تصاویر و کلیه سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مرتبط به نمایش درآمده‌اند.

فیلم معرفی مناطق گردشگری اندیمشک

آدرس مناطق گردشگری اندیمشک

گالری عکس مناطق گردشگری اندیمشک