قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

مراکز تفریحی شهرستان لار

باغ نشاط با مساحت حدود 1 هکتار ,در شهر قديم لار,در ضلع شمالی پل عباسی قرار دارد.در وسط باغ عمارتی با همین نام واقع شده است.

عمارت اصلی باغ نشاط، در سه طبقه بنا شده و ارتفاع ايوان آن به 5.2 متر می‌رسد.مساحت قصر 135 در 35 متر است.

آب‌انبارهای هفت ‌برکه مجموعه‌ای از هفت آب‌انبار است که در زمان‌های مختلفی بنا شده‌اند. این آب‌انبارها در شهرستان گراش و در مسیر رودخانه‌‌ای فصلی با نام بزئرد در محله‌ی ناساگ قرار دارند.

بزرگ‌ترین و معروف‌ترین این آب‌انبارها با نام برکه حاج ابوالحسن شناخته می‌‌شود.

آتشکده آذرفرنبغ( آتشکده کاریان) با ارتفاع تقریبی 20 متر در مسیر کاریان، از دهستان هرم و کاریان، شهرستان لارستان واقع شده است.

نقشه اصلی آتشکده به‌شکل ذوزنقه و مصالح به‌کار رفته در دیوار آن آجر و گل است. اضلاع جلویی آن در حدود 5 متر عرض و 7 متر ارتفاع دارند و ضلع جلویی روی سکویی به ارتفاع حدود 5 متر از سطح زمین واقع شده ‌است.

قلعه اژدهاپیکر روی تپه‌ای در شمال شهرستان لار واقع شده است. قدمت بنا که به دلیل استحکامات قوی در قدیم طلسم کیانی نامیده می‌شد، به دوره ساسانی بازمی‌گردد. این قلعه در کنار آرامگاه مادر نادرشاه مجموعه‌ای تاریخی را شکل می‌دهند که از جاذبه‌های گردشگری لار به‌شمار می‌رود. همچنین در بالای تپه مذکور چاهی حفر شده است که به دولاب شهرت دارد.

آرامگاه مادر نادرشاه( برج ننه نادر) با ارتفاع کلی 9 متر در نزدیکی قلعه اژدهاپیکر، در شهرستان لار قرار گرفته است.

این مقبره برخلاف نام خود نه به مادر نادرشاره افشار تعلق دارد و نه در دوران حکومت افشاریه ساخته شده است. با توجه به سنگ به‌کار رفته در بنا، آن را به دوران تیموری و صفوی مرتبط می‌دانند.

دلیل نام‌گذاری این بنا به نام آرامگاه مادر نادرشاه داستانی جالب دارد. در نسخه‌ای خطی، به نام منتخب التواریخ، نوشته حبیب الله انصاری لاری اشکنانی در این‌باره چنین نوشته شده است:در سال دوم از حکومت میراحمد خان لاری، نادر شاه لشکری به سوی لارستان سوق دادی که مالیات سنوات گذشته را از عاملین بگیرد، اهالی لار به جهت رفع این شر از خود حیله‌ای ورزیدند و آن این بود که چون مادر نادرشاه تازه فوت کرده بود، گنبدی که الحال مشهور به گنبد مادر نادر است، بنا گذاشتندی و آن گنبد را سیاه پوش کردندی و اقامه عزاداری نمودندی. سرکرده قشون نادری جویای آن عزا و سوگ از اهالی شدی، گفتندی که در تمامی مدت ما در ماتم مادر نادرشاه مشغول تعزیه داری هستیم، رئیس قشون چون این اخلاص لاری‌ها نسبت به پادشاه یافتی، از خراج و مالیات چندین ساله ایشان درگذشتی و عفو کردی.

منطقه هرمد در 40 کیلومتری شرق لارستان و در جنوب رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته است. این منطقه بین دو استان فارس و هرمزگان واقع شده و مرز غربی و جنوبی این منطقه جاده لار  بندرعباس است. ارتفاع بالاترین نقطه آن 2681 متر است و در ضلع جنوبی منطقه قرار دارد.

منطقه هرمد در سال 1353 با مساحت 209.671 هکتار به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست پیوست.

هدف اصلی از ثبت منطقه حفاظت‌شده هرمد حفاظت از قوچ نادر جهان یعنی قوچ لارستان بوده است.

درختانی نظیر کنار، کهور، استبرق به طور پراکنده در این منطقه رشد کرده‌اند. در دامنه کوه‌ها، درختچه‌هایی نظیر بادام کوهی و درختانی نظیر بنه، کیکم، زیتون و سرو کوهی و بوته‌های بزرگ به وفور یافت می‌شوند. علاوه بر این گیاهانی نظیر گز، انارشیطان، پامچال و قیچ به صورت پراکنده در این منطقه می‌رویند.

کل و بز، قوچ ومیش لارستان، جبیر، پلنگ، کاراکال، کفتار، روباه معمولی، شاه روباه، شغال، انواع گربه وحشی، تشی و خارپشت از جمله پستانداران منطقه است.

قلعه گراش (همایون دژ) که به دوران پس از اسلام تعلق دارد,از دیدنی‌های گراش در استان فارس به‌شمار می‌رود.

 این اثر تاریخی ، در 2 آبان 1382 با شماره‌ی ثبت 10502 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

فیلم معرفی مراکز تفریحی شهرستان لار

آدرس مراکز تفریحی شهرستان لار

گالری عکس مراکز تفریحی شهرستان لار