قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

مراکز تفریحی شهرستان فسا

خرمن کوه با ارتفاع 3220 متر از سطح دریا، مرتفع‌ترین نقطه در شهرستان فسا به‌ شمار می‌رود. از ویژگی‌‌های گردشگری این کوه می‌توان به وجود چشمه‌سارهای فراوان و چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعی اشاره کرد.

تل ضحاک با 25 متر ارتفاع, یک تپه تاریخی مربوط به دوران پس از اسلام است که در 3 کیلومتری جنوب شرقی فسا در روستای خیرآباد واقع شده است.

این بنا در سال 1310 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کوه گچ از دامنه تا قله کوه دارای معدن گچ است و ارتفاع آن کمتر از کوه گاه بست است. این کوه از برکه حاجی غنی در امتداد راه شهر بستک در بخش کوخرد شروع شده و به گردنه دهستان هرنگ منتهی می‌شود.

رصدخانه شهرداری فسا روی تپه‌ی کدیوری قرار دارد. این رصدخانه در سال 1378 تاسیس شد و در طول این سال‌ها با پیگیری‌ علاقمندان تا حد زیادی گسترش یافت. از جمله امکانات این مرکز می‌توان از اتاق تلسکوپ و اتاق افلاک‌نما نام برد که دارای تجهیزاتی مانند تلسکوپ 6 اینچ، تلسکوپ 10 اینچ، تلسکوپ 14 اینچ، دستگاه افلاک‌نما و دستگاه عکس‌برداری سی‌سی‌دی است.

رصدخانه شهرداری فسا کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید -  کجارو

منطقه حفاظت شده میان جنگل, با مساحت حدودی 56 هکتار، از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است.

حدود 325 گونه گیاهی در این منطقه می‌روید که بیش از همه گیاهان دائمی و اغلب بوته‌ای، درختی و درختچه‌ای هستند.

 از گونه‌های جانوری ساکن در میان جنگل می‌توان به کل و بز، قوچ و میش، گرگ، روباه، گراز، پرندگانی همچون انواع بازهای شکاری، کلاغ نوک سرخ، باقرقره شکم سیاه و هوبره و خزندگانی مانند لاک‌پشت‌های مهمیزدار و خزری، انواع مارمولک و سوسمار، مارها و دوزیستان اشاره کرد.

فیلم معرفی مراکز تفریحی شهرستان فسا

آدرس مراکز تفریحی شهرستان فسا

گالری عکس مراکز تفریحی شهرستان فسا