قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

مراکز تفریحی شهرستان استهبان

غار زکریا با طول 50 و عرض تقریبی 5 متر,در نزدیکی شهرستان استهبان، در ارتفاعات کوه تودج جای گرفته است. دهانه ورودی غار حدود 1 متر ارتفاع دارد که با وارد شدن به آن، این اندازه به 4 متر نیز می‌رسد.

دره تنگ دم تنگ استهبان در جنوب غربی استهبان و در کوه‌های تودج قرار دارد. عمق این دره در پایین‌ترین نقطه، 1900 متر و در مرتفع‌ترین بخش که ارتفاعات تودج هستند 2900 متر بالاتر از سطح دریا است.

چشمه قهری در شهرستان استهبان واقع شده است. گفته می‌شود این چشمه را فردی به نام گرگین میلاد یکی از پادشاهان سلسله کیانیان حفاری کرده است.

آبشار استهبان در جنوب شهرستان استهبان و در فاصله 170 کیلومتری شیراز واقع شده است.

آبشار در سال 1335  با معماری حاج حسین بنا (معمارپور) و سنگ‌تراشی حاج احمد علی دژ ساخته شده است.

زیستگاه بک بک منطقه‌ای حفاظت شده در جنوب شرقی استهبان است که میزبان گونه‌های متنوع و ارزشمندی از پرندگان مهاجر به‌شمار می‌رود.

تنگ لای تاریک استهبان، دره‌ای واقع در جنوب غربی شهرستان استهبان است. پوشش جنگلی وسیع و چشمه‌های پر تعداد از ویژگی‌های این منطقه‌ی خوش آب و هوا به شمار می‌رود.

یخچال حاجی محریم (محمد رحیم شوشتری) آب انبار بزرگی در شمال شهر استهبان است که قدمت آن به دوره قاجار باز می‌گردد. ارتفاع گنبد این آب انبار به 7 متر و شعاع آن به 5 متر می‌رسد.

این یخچال برخلاف برکه‌های استهبان که همگی معکب مستطیل‌اند به صورت استوانه ساخته شده و سقف آن را به صورت گنبدی با آجر,گل رس و گچ ساخته‌اند که از هر جای صحرا قابل مشاهده است.

 این اثر در تاریخ 18 شهریور 1387 با شماره ثبت 23469 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تفرجگاه آتشکده یکی از مناطق خوش آب و هوای استهبان است و یکی از مناطق پرگردشگر این شهرستان به شمار می‌رود. از ویژگی این منطقه چشمه‌ی آبی است که از دل کوه بیرون می‌آید.

فیلم معرفی مراکز تفریحی شهرستان استهبان

آدرس مراکز تفریحی شهرستان استهبان

گالری عکس مراکز تفریحی شهرستان استهبان