قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

مراکز تفریحی شهرستان ارسنجان

غار ضحاک در فاصله 22 کیلومتری شهرستان ارسنجان واقع شده است. طول این غار در حدود 60 متر بوده و در درون آن تعداد زیادی کبوتر لانه کرده‌اند.

از این غار برای کوهنوری و تفریح نیز استفاده می‌شود.

مروارید سبز در 4 کیلومتری شمال غرب شهرستان ارسنجان،واقع شده است. این درخت بنه خودرو روی صخره ی بزرگ مکعبی شکلی قرار گرفته,درحالی‌ که تا فاصله چند کیلومتری آن درخت دیگری حتی بر سطح زمین وجود ندارد و اطراف آن را بیابان خشک و بی‌آب و علف فرا گرفته است.

منطقه شکارممنوع کوه سیاه ارسنجان با وسعت 32830 هکتار در جنوب غربی شهرستان ارسنجان واقع شده است.

منطقه دارای اقلیم خشک و مدیترانه ای و دارای کوهها و ارتفاعات زیادی بوده و تقریبا میتوان گفت قسمت اعظم منطقه کوهستانی است و بلندترین ارتفاع آن 3279 متر به نام قله ول می باشد. وجود تپه ماهورها و منابع آب فراوان از مشخصات منطقه است.

 

قسمت شرقی منطقه به دهانه چشمه خونی، دره پلنگی و روستاهای کمال آباد و جمال آباد و قسمت غربی آن به روستای فاروق منتهی می شود. قسمت شمالی آن به جاده آسفالته ارسنجان به سعادت شهر و قسمت جنوبی آن به روستای میج و محمود آباد ختم می شود.

پوشش گیاهی غالب منطقه شامل جنگلهای انبوه بنه و بادام بوده و همچنین گیاهانی از خانواده گرامینه، انواع گون، درمنه آویشن، جاشیر، جارو نیز به وفور در منطقه دیده می شوند.

گرگ، روباه، گراز، پلنگ، خرس و کبک و تیهو و پرندگان شکاری از جمله حیات وحش شاخص منطقه است.

فیلم معرفی مراکز تفریحی شهرستان ارسنجان

آدرس مراکز تفریحی شهرستان ارسنجان

گالری عکس مراکز تفریحی شهرستان ارسنجان