قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

مراکز تفریحی شهرستان آباده

قلعه باستانی ایزدخواست(قلعه سرسنگ,قلعه کهنه) با قدمتی که به دوره ساسانیان بازمی گردد,در 7 کیلومتری شمال ایزدخواست و 75 کیلومتری شمال شهرستان آباده واقع شده است.

بعد از ارگ بم، دژ ایزدخواست بزرگترین قلعه‌ی خشتی در دنیا است.

قلعه ایزدخواست نخستین بنای طبقانی در دنیا محسوب می شود.معماری چشمگیر  این دژ به گونه‌ای است که درون آن خانه‌های کوچک در کوچه‌های تنگ و باریک ساخته شده است.

خانه‌ها حیاط نداشتند و پشت‌بام طبقه‌ی اول، حیاط طبقه‌ی دوم بوده است.این خانه‌های کوچک بالکن هم داشته‌اند و اثر این بالکن‌هایی که از چوب اضافه‌ی سقف‌ها بوده‌اند، همچنان وجود دارد.

برای ساخت خانه‌ها از چوب و گل به‌ صورت خشت بهره برده‌اند و به این ترتیب با امکانات حدود 2 هزار سال پیش، 5 طبقه ساختمان در محدوده‌ای کوچک ساخته شده است.

دژ ایزدخواست در طول تاریخ فتح نشده و همواره دست‌نیافتنی باقی مانده است. قلعه روی صخره‌ای طبیعی بنا شده و تنها ضلع غربی آن تقریبا با زمین هم‌سطح است.

کاروانسرای ایزدخواست مربوط به سده 12 در ایزدخواست و در داخل شهر واقع شده است.

این اثر در تاریخ 7 مهر 1354 با شماره ثبت 1112 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

عمارت کلاه فرنگی فیروزی از آثار دوره قاجار,عمارتی یک طبقه با وسعتی در حدود 20 متر مربع است.این بنا به سبک کلاه فرنگی شیراز، هشت گوش ساخته شده و حدود 1 متر از سطح زمین بالاتر است.

اثر در سال 1379 به شماره 3408 به ثبت ملی رسیده و در حال حاضر در تملک شهرداری است.

موزه مردم‌شناسی آباده با زیربنای 2400 متر مربع,در یک طبقه ساخته شده و شامل سالن‌های اداری، کافی‌نت، کافی‌شاپ، موزه و گالری است.

فیلم معرفی مراکز تفریحی شهرستان آباده

آدرس مراکز تفریحی شهرستان آباده

گالری عکس مراکز تفریحی شهرستان آباده