باغ شازده ماهان (باغ عبدالحمید میزرا ناصرالدوله فرمانفرمایان، نوه دختری ناصرالدین شاه و حاکم کرمان) در 2 کیلومتری شرق شهر ماهان از توابع شهرستان کرمان,در دامنه کوه های تیگران و در دل کویر واقع شده است.

باغ شازده ماهان یکی از 9 باغ ایرانی و مشهور جهان به شمار می‌رود که در سال 1390 همراه با باغ پاسارگاد شیراز، باغ ارم شیراز، باغ چهل ستون اصفهان، باغ فین کاشان،باغ اکبریه بیرجند، باغ دولت آباد یزد، باغ پهلوان پور مهریز یزد و باغ عباس آباد بهشهر در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

باغ متعلق به دوره قاجار است و فرمان ساخت آن توسط محمدحسن خان، سردار ایروانی و حاکم وقت کرمان صادر شده و سپس در زمان حاکم بعدی، عبدالحمید میزرا ناصرالدوله، بین سال‌های 1298-1309 هجری قمری بناهایی به آن اضافه و تکمیل شده است.

باغ مستطیل شکل شازده حدود 5.5 هکتار وسعت دارد و دارای 407 متر طول و 122 متر عرض می باشد و شامل سردر ورودی، حمام، عمارت، شبکه آب‌رسانی و حوض است که در میان حصاری بلند از درختان محصور شده‌اند.

در انتهای باغ عمارتی با 487 متر مربع مساحت قرار دارد و مکانی برای پذیرایی و سکونت صاحب باغ بوده است. این بخش در حال حاضر توسط بخش خصوصی به رستوران تبدیل شده است.

رستوران

مهمان سرا

اسب سواری

خرید صنایع دستی

ساعات بازدید از باغ شاهزاده کرمان همه روزه به جز روزهای ایام سوگواری رسمی از ساعت 9 صبح تا 19 می باشد.

034-33772103

فیلم معرفی باغ شاهزاده کرمان

آدرس باغ شاهزاده کرمان

گالری عکس باغ شاهزاده کرمان