قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

مناطق گردشگری خمینی شهر

آبشار و چشمه لادر یکی از مناطق دیدنی استان اصفهان در شهرستان خمینی شهر با وسعت حدود 230 هزار هکتار است.این منطقه شامل طبیعتی کوهستانی، اما سرسبز در فصول گرم سال است. مجموعه ‌ای از چشمه‌ ها در این منطقه وجود دارند که در دل کوه‌ های مشرف بر کمر‌بندی غرب سده واقع شده ‌اند. این چشمه ‌ها با وجود اینکه دارای آب فراوان نیستند، چشم ‌اندازهای جالب و جذابی را خلق کرده اند، به ‌طوریکه هر سال تعداد زیادی گردشگر را به سوی خود جذب می‌ کنند.

روبروی آبشار دره دیگری است که در مسیر آن  چشمه لادر قرار دارد و اکثر فصول سال دارای آب است. با ادامه مسیر از این منطقه مناظر زیبایی همچون چشمه، آبشار و حوضچه دیده می شود. چشمه لادر در فصول سرد یخ‌ زده و قندیل‌ های زیبایی تشکیل می ‌دهد.

گردشگاه اطراف چشمه لادر چشم‌ انداز زیبایی دارد. آب نماهای این منطقه باعث زیباتر شدن فضای محیط شده‌ اند، همچنین در محیط و غارهای موجود در منطقه، سیستم نورپردازی اجرا شده است تا گردشگران بتوانند در منطقه اوقات خوشی را سپری کنند. علاوه بر امکانات یاد شده باید به امکانات ورزشی، مانند صخره ‌نوردی و مسیر کوهپیمایی نیز اشاره کرد.

این منطقه نامی کهن دارد که از گذشته روی چشمه نهاده شده است. برخی از مردم این منطقه نام چشمه لادر را برگرفته از لادور به معنی دره ‌ای که دور می ‌زنند، معنی کرده و برخی دیگر براین باورند که چون آب چشمه زلال بوده و از میان دره‌ ها عبور می ‌کرده  و مانند در شفاف بوده به این نام شناخته می شود.

چشمه لادر" خمینی شهر تحولی در صنعت گردشگری استان اصفهان+ تصاویر- اخبار استانها تسنیم | Tasnim

چشمه لادر خمینی شهر - سایت گردشگری ایران

چشمه لادر خمینی شهر - سایت گردشگری ایران

چشمه لادر یکی از جاذبه های دیدنی خمینی شهر اصفهان

خانه سرتیپ سدهی در واقع مجموعه ای از بناهایی است که در دوره قاجار ساخته شده اند. اصلی ‌ترین و شاخص ‌ترین این بناها دیوان ‌خانه است. دیوان‌ خانه در سال 1315 هجری قمری ساخته و در سال 131 هجری قمری به اتمام رسیده است. این دیوان‌ خانه در زمینی حدود 3800 متر احداث ‌شده است. مجموعه فضاهای این خانه در سه جبهه قرار گرفته اند که دو جبهه شمالی و جنوبی از جبهه سوم مرتفع تر می باشد. مهمترین قسمت عمارت  تالار جبهه شمالی است که با شکل نیم صلیبی خود با دو اتاق سه دری طرفین ارتباط دارد. دیوارهای این تالار دارای تزئینات فراوان نقاشی روی گچ هستند. جبهه جنوبی شامل سه دری و فضای کفش کن در بین آنهاست. در جبهه غربی دو اتاق وجود دارد که با دری کوچک به حیاط باز می شود. دالانی که از طریق آن به حیاط خانه وارد می شوند در میانه این جبهه قرار گرفته است.

دیوان ‌خانه دارای سه قسمت عمده تالار، بخش تابستان نشین و بخش زمستان نشین است. تالار با دو اتاق، پستو و گوشواره و یک ایوان باشکوه در شمال خانه قرار گرفته است. بخش زمستان نشین دارای یک اتاق سه‌ دری و یک اتاق پنج دری و نارنجستان است، بخش تابستان نشین نیز دارای اتاق‌ های سه ‌دری و پنج دری و ظرفشویخانه و حوضخانه است. ایوان اصلی خانه دارای چهارستون بلند به ارتفاع شش متر می باشد.

بدنه ایوان اصلی پوشیده از نقاشی‌ های زیبایی است. ایوان با 11 درب و پنجره بالایی به اتاق ‌های تالار و گوشواره مرتبط می ‌گردد. بدنه تالار با نقاشی، گچبری و آینه‌ کاری تزئین شده است و سقف آن را با نوعی پوشش مثل کاغذ دیواری پوشانده‌ اند. سقف تالار مسطح است ولی در دو طرف شاه‌ نشین بادگیر قرار دارد و دارای تاقی جناغی است.

خانه سرتیپ سدهی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

خانه سرتیپ سدهی کجاست - شهرستان خمینی شهر، استان اصفهان - توریستگاه

غار دستکند قهرمان در 12 کیلومتری غرب اصفهان در نزدیکی شهرستان خمینی شهر در کوه سنگی کم ارتفاعی قرار دارد. دهانه غار 10 متر ارتفاع و 5 متر عرض دارد و به سمت غرب قرار گرفته است. پس از ورود از دهانه محوطه داخلی غار وجود دارد که بقایای دیوار سنگی در اطراف آن دیده می‌شود.

غار دستکند قهرمان کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

آرامگاه ابن مردویه در خمينی شهر واقع شده است. ابن مردویه از محدثین بزرگ قرن چهارم و پنجم هجری قمری در اصفهان بوده  و کتابی در ذکر مناقب امام علی (ع) دارد و احادیث زیادی را نقل نموده است. این بنا در قدیم دارای گنبد و صحنی بوده و در آن مقبره ابوبکر احمد بن موسی بن مردویه ابن خورک وجود داشته است.

آرامگاه ابن مردویه - خمینی شهر (m91326) | ideas

ایوان یزدگرد یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان خمینی شهر که مربوط به محوطه ای باستانی بوده و اثری متعلق به قبل از اسلام است.

چشمه لادر:اصفهان_ 5 کیلومتری شهرستان خمینی‌ شهر

خانه سرتیپ سدهی:خمینی شهر، ابتدای خیابان توحید

غار دستکند قهرمان:12 کیلومتری غرب شهرستان خمینی‌ شهر

آرامگاه ابن مردویه:خمینی شهر، بلوار امیرکبیر ، خیابان صفا یا همان صفایی

ایوان یزدگرد:خمینی شهر، 3 کیلومتری شمال شهر

فیلم معرفی مناطق گردشگری خمینی شهر

آدرس مناطق گردشگری خمینی شهر

گالری عکس مناطق گردشگری خمینی شهر