قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

قلعه شاهدژ و برج های کبوتر اصفهان

معروف ترین جاذبه کوه صفه اصفهان قلعه شاهدژ است که در بلندترین نقطه کوه و در شمال غربی آن قرار دارد و آن را با عنوان قلعه دیو نیز می شناسند. این قلعه با 15 هکتار وسعت حدود 1500 سال قدمت دارد. قلعه شاه دژ شامل ارگ مرکزی، سربازخانه‌ها، تاسیسات جانبی مانند حمام، کارگاه آهنگری و چرم‌سازی، انبار و آشپزخانه و محل پخت و پز است. بناهای دیگری مثل آب‌انبارها، آبگیر و بند، انبارهای منفرد، برج‌های دیده‌بانی و دیوار بزرگ دفاعی نیز در محدوده قلعه ساخته شده است.

قلعه شاه‌ دژ کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

قلعه شاه‌دژ، یادمانی با قدمت پیش از اسلام در کوهستان صفه - ایمنا

برج کبوتر گورت در روستای گورت اصفهان واقع شده است. برج به شکل استوانه ای بنا شده و دارای  یک استوانه‌ی داخلی و یک استوانه‌ی خارجی است  که استوانه‌ی خارجی برای پایداری بیشتر کمی متمایل‌تر از استوانه‌ی داخلی ساخته شده است. این برج به گونه ای ساخته شده که هر سوراخ فقط به اندازه یک کبوتر می باشد و دلیل این نوع معماری این بوده که پرندگان مزاحم نتوانند به کبوترها آسیب برسانند. همچنین، برای محافظت از کبوترها از بوی کندر استفاده می شده است. برج کبوتر گورت از نظر ابعاد قطر استوانه‌ی داخلی‌اش، در میان بزرگ‌ترین برج‌های کبوتر ایران قرار دارد.

برج کبوتر گورت کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

گورت، مزرعه کبوتر | اصفهان زیبا

برج کبوتر مرداویج از بناهای دیدنی اصفهان در خیابان مرداویج در قرن شانزدهم میلادی بنا شده و دارای هشت استوانه‌ی خارجی و یک استوانه‌ی مرکزی است. استوانه‌ی مرکزی در وسط و استوانه‌های خارجی، دورتادور آن قرار دارند. . برج کبوتر مردوایج دارای 18 متر ارتفاع می باشد و قطر قاعده پایین آن نیز 16 متر اندازه گیری شده است. مصالح بکار رفته در ساخت این برج، گل، خشت خام و پینه می باشد. برج مرداویج در سه طبقه احداث شده که 15 هزار لانه کبوتر را در خود جای داده است.

برج کبوتر مرداویج اصفهان

برج تاریخی کبوترخانه مرداویج عکس و فیلم، نقشه و آدرس، نظرات | سلطان سفر

برج کبوتر مرداویج اصفهان

قلعه شاه دژ:اصفهان_پارک کوهستانی صفه

برج کبوتر گورت:اصفهان_دهستان قهاب_روستای گورت

برج مرداویج:اصفهان_خیابان مرداویج

 

فیلم معرفی قلعه شاهدژ و برج های کبوتر اصفهان

آدرس قلعه شاهدژ و برج های کبوتر اصفهان

گالری عکس قلعه شاهدژ و برج های کبوتر اصفهان