قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

دهکده توریستی چادگان

چادگان نام شهری زیبا با آب هوایی معتدل است  که در کنار رودخانه زاینده رود و در 128 کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد.

قدیم‌ها به چادگان پاراتاک می‌گفتند. آخرین پادشاه هخامنشی برای فراهم کردن سپاه به این ناحیه آمده و بعدها، شاه عباس صفوی نیز به واسطه آباد بودن این ناحیه ترک ها را به سمت این منطقه فرستاد. سابقه تاریخی پاراتاک به همین جا ختم نمی‌شود. اسکندر مقدونی نیز در این محل اقامت داشته و به واسطه نفوذش، هنوز هم روستای مجاور چادگان به اسکندری معروف است. آثار باستانی بجا مانده مانند ستون های سنگی و ظروف سفالی گواهی بر تمدن کهن این شهر سرسبز است.

مجموعه تفریحی چادگان

مجموعه ی تفریحی-اقامتی چادگان، مملو از ویلاهای مختلف و کاملا مجهز است. این ویلاها در اندازه و اشکال مختلف و رنج های قیمتی کاملا متفاوت هستند و اشخاص با توجه به سلیقه، تعداد و بودجه ی خود می توانند ویلای مورد نظرشان را انتخاب کنند.. از جمله امکانات مجموعه تفریحی چادگان می توان به باشگاه سوارکاری که برای آموزش و سوارکاری میهمانان تدارک دیده شده اشاره کرد. اسکله قایقرانی یکی دیگر از مکان های تفریحی است؛ جایی که قایق های موتوری و پدالی برای گردش در آب آماده شده اند.

سکوهای نشیمن خانوادگی در حاشیه زاینده رود در مکانی قرار گرفته که منظره ای شگفت انگیز از غروب آفتاب را به نمایش می گذارد. همچنین استخر سربسته با ارائه ی سانس های زنانه و مردانه، تله کابین مجهز با دورنمایی از شهر زیبای چادگان، زمین های ورزشی، پیست های دوچرخه سواری، رستوران های مختلف، پارک بادی و باند فرودگاهی از دیگر امکانات این مجموعه است.

دهکده توریستی چادگان اصفهان، تجربه‌ای متفاوت از اصفهان گردی - طبیعت گردی | مجله گردشگری میهمان شو

از دیگر جاهای دیدنی چادگان می توان به خانه معظم الملک,مشهد کاوه و سد زاینده رود اشاره کرد:

خانه معظم الملک اثری متعلق به دوره قاجار است.پایه گذاران آن حاج مصطفی قلی خان و پسرش جفعر قلی خان معظم الملک سرتیپ فوج فریدن هستند. .این ساختمان دو طبقه دارای زیرزمین ، تالارها و اتاق های وسیع با دیوارهایی مزین به نقوش و آیینه کاری های ظریف می باشد . به جهت موقعیت کوهستانی منطقه و جلوگیری از ورود سرما در جلو ایوان اتاق خواب جداره ای از شیشه های الوان به صورت قرینه قرار گرفته اند . در مقابل عمارت حوض بزرگی قرار دارد که  تصویر خانه را با شیشه های رنگینش منعکس می کند.این خانه اکنون تبدیل به اداره میراث فرهنگی شهرستان چادگان شده است.

اقامت ۱۲۷ هزار مسافر نوروزی در چادگان/بازدید ۹۶ هزار نفر از جاذبه های شهرستان - خبرگزاری شبستان ، رسانه حوزه دین ، فرهنگ و اندیشه

مشهد کاوه در دهستان کاوه‌آهنگر در بخش مرکزی شهرستان چادگان قرار دارد. برخی منابع، این روستا را به عنوان زادگاه کاوه‌آهنگر می‌ شناسند. مقبره این اسطوره تاریخی در این روستا و در نزدیکی زاینده‌رود قرار دارد.

بنای این بقعه تاریخی بیش از 700 سال قدمت دارد و ثبت ملی شده است.

آرامگاه کاوه آهنگر ثبت ملی شد - ایمنا

سد زاینده‌رود در فاصله 110 کیلومتری غرب اصفهان، در چادگان احداث شده‌ است.این دریاچه با وسعت 45 کیلومتر مربع یکی از پر آب ترین سدهای استان اصفهان است .

این سد که پیشتر با نام سد شاه عباس کبیر شناخته می‌شد، در سال 1349 مورد بهره‌برداری قرار گرفت. اهداف ساخت سد عبارت از تولید سالیانه 250 میلیون کیلووات ساعت انرژی برق‌آبی، کنترل سیلاب‌های فصلی، تنظیم آب کشاورزی مورد نیاز 100 هزار هکتار از اراضی دشت اصفهان و تامین آب مورد نیاز صنایع مستقر در اصفهان بوده‌ است.

این دریاچه همچنین زیستگاه ماهی‌هایی همچون قزل آلاست و بسیاری از دوستداران ماهیگیری را به خود جذب می‌کند. در اطراف این سد، مجتمع تجاری و رفاهی ساخته شده است و در هوای پاک و کوهستانی آن می‌توانید به قایق سواری، پینت بال بپردازید و به زمین‌های ورزشی متعدد، قطار شادی و ده‌ها امکانات تفریحی دیگر نیز دسترسی داشته باشید.

افزایش بارش کمبود آب در استان بوشهر را جبران نکرد/ سد خالی است - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

دهکده تفریحی توریستی سد زاینده رود چادگان | Iran Attractions Inform

آدرس دهکده تفریحی

اصفهان- چادگان-خیابان شمشاد

آدرس سد زاینده رود

اصفهان- 110 کیلومتری غرب اصفهان- چادگان- سد زاینده‌ رود چادگان

آدرس خانه معظم الملک

چادگان- خیابان پارک آبشار

فیلم معرفی دهکده توریستی چادگان

آدرس دهکده توریستی چادگان

گالری عکس دهکده توریستی چادگان