قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

آبشار آب ملخ

آبشار آب ملخ از جمله آبشارهای استان اصفهان می باشد که در شهرستان سمیرم واقع شده‌است. موقعیت آبشار در 60 کیلومتری شهر سمیرم و در مجاورت روستای آب ملخ قرار دارد.

وجه تسمیه نام آبشار به این خاطر است که ترکیبات خاصی در آب آن وجود دارد که موجب از بین رفتن ملخ‌های مهاجم می‌شود. وجود این ترکیبات باعث شده تا از آب آبشار به عنوان یک آفت کش طبیعی برای آبیاری مزارع استفاه شود. نام دیگر این آبشار، تخت سلیمان است و به خاطر سنگی که مانند پل دو طرف دره را به یکدیگر متصل کرده این نام به آبشار نسبت داده شده‌است.

آبشار آب ملخ از دو بخش تشکیل شده است. اولین قسمت آن سرچشمه آبشار است که از دل کوه بیرون می‌آید و بخش دیگری که در زیر این سرچشمه قرار گرفته، طاقدیسی سبز رنگ است که مثل پل بر روی رودخانه ماربر خم شده است. رودخانه ماربر با رود سمیرم ادغام می‌شود و پس از ترکیب با رودخانه‌ای كه از سمت یاسوج می‌آید به رود خرسان که بزرگترین ریزآبه‌های کارون است، می‌پیوندد.

آبشارآب ملخ سمیرم، پدیده ای شگفت انگیز

راهنمای سفر ۳ روزه به دنای شمالی؛ از «سمیرم» تا «خفر» - روزیاتو

در پشت آبشار پرتگاه خطرناک و زیبایی قرار دارد که آب ملخ را به یکی از خطرناک‌ترین آبشارهای ایران تبدیل می‌کند.

منابع تاریخی، آب‌ ملخ را تفرجگاه و شکارگاهی برای شاهان صفوی و قاجار معرفی می‌کنند.

از روستای آب ملخ تا آبشار حدود یک ساعت پیاده‌روی در کنار رودخانه را در پیش دارید. با رفتن به بالای آبشار و طاق آبشار بر روی رودخانه قرار می‌گیرید. این پل طبیعی راه به داخل غاری دارد که سرچشمه آبشار است.

اصفهان-سمیرم(بخش پادنا)-روستای آب ملخ

فیلم معرفی آبشار آب ملخ

آدرس آبشار آب ملخ

گالری عکس آبشار آب ملخ